Türelem rózsát terem

 

Vagy nem. Mint említettem, egyik újévi elhatározásom az volt, hogy türelmesebb legyek. Elsősorban a kisfiammal, ha másokkal is sikerül, remek. Türelmes, higgadt anyuka, aki dacol a dackorszakkal. Nem kellemes feladat. Amikor a gyerek kedvenc szava a nem. Elolvastam egy német nyelvű cikket arról, hogyan lehet ezeket a helyzeteket kis ravaszsággal megoldani. Az eredeti cím: Gekonnt manipulieren. Én ennek az egész manipulálásnak nem vagyok nagy rajongója, persze ehhez jön, hogy elég ügyetlen is vagyok ilyen téren. Viszont kipróbáltam néhány trükköt, amit ebben a szövegben megfogalmaztak, és tényleg működik. Ezért kivonatolom nektek saját megjegyzéseimmel, hátha segíthetek.

 

  • Nem körülírni, hanem egy közvetlen felszólítás és rögtön megköszönni: Nekem nagyon eredményes volt. Ha belegondolunk, ez csak tisztelet kérdése. Néha úgy érzem, hogy visszaélünk azzal, hogy mi vagyunk a nagyobbak, s természetesnek vesszük, hogy gyermekünknek állandóan engedelmeskednie kell. Én például mindig megköszönöm, ha segít, de ténylegesen, a parancsolgatás végén sosem hangzott el a köszönet.
  • Mintha ők választanának: Szintén sikeresen bevetettem. Nálunk jelenleg a fő vitatéma a délutáni alvás. Félig csukott szemmel ordít, hogy ő még játszani akar. Esti alváskor tudja, hogy nincs vita, hol aludhat, de délután két ágy közül választhat. Így nagyrészt elkerüljük a hisztit.
  • Nem azt hangsúlyozni, amit ne tegyen vagy amiben nem jó, hanem pozitívan kérni. Például: Tedd rendbe a szobádat!
  • Gyereket motiválni: Az én gyerekem is gyakran mondja: Anya, nem tudom. Segítesz? Én már kicsit aggódtam is, hogy jaj, valamit elrontottam, mert állandóan segítséget kér. Megnyugodtam, amikor olvastam, hogy a kicsik nagy részének ez a másik kedvenc mondata. Ki tudja, jól teszem-e, hogy segítek neki, viszont amit megfigyeltem, hogy ő mindig ingyen ajánlkozik. Ha látja, hogy cipelek valamit, ha a ruhákat bele kell tenni a mosógépbe, tényleg bármikor szívesen megkérdezni: Anya, segíthetek?

 

Ha valamelyik tanács megtetszett, próbáljátok ki és akár itt, a kommentek között írjátok meg, hogy sikerült. Vagy ha van esetleg más ötletetek, kérlek, osszátok meg velünk!